CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 26, 2010

~HiLaNg~



Hilang
mungkinkah akan ditemui
mungkinkah terus menanti
mungkinkah akan kembali
atau masih lagi terus mencari

Hilang
tiba masanya kepala pusing
tiba masanya semua kelam
dan ada juga yang mengalir
namun hilang tetap hilang

Hilang
pelbagai ragam manusia
lakonkan
marah sedih dan gembira
menjadi bahan
ada juga yang berdoa agar
diampunkan
namun ada juga yang tidak
sudi memaafkan

Hilang
ada persoalan masih
terapung
benarkah hilang atau
sekadar cubaan
sengaja dilakukan atau
telah ditentukan
masih tetapp di situ atau
dialihkan

Apa pun tentang hilang
yang punya akal pasti
memahami
akal yang berfikiran terus
mengerti
akal yang mencari pasti
akan temui
Hilang itu pastikah berganti



...by: Sue Chuai_09...





Saturday, February 20, 2010

~e.k.s.i.d.e.n.t~

20/2/2010-8.20 am....


aku duduk kat bustop sorang2.nak g program last 4 Modul Latihan industri kat kampus..aku dah janji nak naik kete kak farah..aku tunggu ngn sabar kat bustop..aku kol kak farah nak pastikan die lum g coz aku takut die trlupe nak amik aku...after 2 mntes.....,,,mira and da geng lalu..diorg naik moto sendiri2..so,de 3 moto..mira,durar n fairus..mira 1st..2nd durar n last fairus..diorg x la laju sgt n bwk moto kat lane no 2..aku pasan moto mira slow mase lalu kat bstop..die mcm nak benti tp xkn la die nak benti kat tgh2 jln..n prkara yg x dijangka berlaku..durar x pasan mira slow n lastly die langgar mira n fairus langgar durar..mase 2 aku dah mnjerit2 panggil name diorg..paling sedih skali,aku x nmpak pn durar coz die dtindih ngn 2 moto..mira lak diam je trbaring..aku xthu nak wat pe mase 2..aku cme ckp kat mira.."mira ko ok ke??" tp die diam je..tuhan je yg tahu mase 2 aku mcmne..ngn kaki mgigil n x tahu nak wat pe..mira jtuh asing coz die depan skali tp yg sedihnye durar..die kne hempap ngn moto die n moto fairus..aku x kuat nak angkat moto 2 coz berat gle..nasib baik de sorang mamat yg nak g kampus benti..die yg tolong n mase 2 gak org2 yg kat acasia park lari trun bwh..ade dak2 JPA n anggota bomba..dak2 fem lain yg nak g prog pn aku pasan ade..kak farah,tirah,dak2 akaun..cik farok n encik norman pn ade..mase aku kat c2 ramai org tnye aku..mule2 mira diam je x byk ckp..tp mase die nak kne angkat,mnjerit jerit die..mayb die dah dpt rase tgn kanan die patah..pas2 ambulans usim dtg..aku pn naik sekali ambulans nak bwk diorg g hspital..1st tyme aku naik ambulans n ni la pngalaman aku yg x dpt aku lupekan..lpas setengah jam,kitorg smpai kat wad kecemasan n truma hspital tunku jaafar seremban..diorg terus dbwa masuk kat tmpat rawatan n aku uruskn pndaftaran diorg..doktor ckp kat aku,tgn mira mmg patah tp kne wat xray dulu..fairus xde pe2..durar kne xray kat kaki tp nasib baik juz seliuh je..lame gak tggu doktor nak xray..sian mira kne thn sakit even doktor dah kasi ubat thn sakit..puas aku tenangkn die,die nangis je..kat dlm tmpat rawatan 2,mcm2 aku nmpak..org baru lpas excden..ngn darah la..aku mcm nak pitam je mase 2..nasib la kak farah ade n aku pk aku kne kuat tuk kwn aku..mira dah x sedar xkan aku pn nk pengsan..aku thn je..lpas mira d bwa kat blik xray die simen lak..doktor ckp tulang mmg pth n tulang 1 lg lari..n mayb mira kne operate nak tulkn tulang yg lari..sian2..skrg mira de kat hspital putrajaya coz makcik die de kat sane n leh jage die..tuk kwn2 aku,aku nasihat kn korang n diri aku sndri,,,x smestinya kite kat jln yg betul kite leh selamat..sumenye tuhan dah tentukan..aku doakan korang cepat sembuh n dpt blaja semula....aku syg korang,.

Wednesday, February 17, 2010

~my birth of day~



first of all...,thanks 4 those wish besday to me...especially:


Mama


Ayah


Ila(sis)


Idin@adik (bro)
~berjaya preng kn aku ngn telur...

faiz(best frend)

raffi(frend)


shahrul azim(frend)


mahira(kazen)


my aunties


my old frends...







ni kek aku...b4 dptong..







aku dah potong...






comey kan...lily....


p/s penaja: wish me best of luck..doakn yg trbaik tuk aku...thanks...luv u...

Thursday, February 11, 2010

~......warna2 kehidupan....~

lets check our colour n its show our personalities...

Makna Warna Dibalik Tanggal Lahir


Banyak rahsia terungkap dari tanggal lahir kita, mulai karakter, jodoh, rezeki, masa depan. Namun tanggal lahir juga menyimpan aura warna dibaliknya. Warna tak hanya memberi rasa dalam hidup, namun juga memberi inspirasi dan penilaian tentang karakter dan personaliti seseorang.

Imajinatif, menyenangkan, suka mencuba hal-hal baru, suka tentangan, dan peribadi yang mudah diajak bicara, sayang bukan individu yang mudah percaya dengan seseorang, gambaran karakter individu yang terlahir di bulan April. Bagaimana dengan Anda? Apakah Anda tipe pemalu, easy going, atau bahkan pencemburu? So, kenali diri Anda dalam makna personality dibalik warna berikut.


If your BIRTH DAY is …..

23 Desember – 1 Januari = Red

2 Januari – 11 Januari = Orange

12 Januari – 24 Januari = Yellow

25 Januari – 3 Februari = Pink

1 Februari – 8 Februari = Blue

9 Februari – 18 Februari = Green

19 Februari – 28 Februari = Brown

1 Maret – 10 Maret = Aqua

11 Maret – 20 Maret = Lime

21 Maret = Black

22 Maret – 31 Maret = Purple

1 April – 10 April = Navy

11 April – 20 April = Silver

21 April – 30 April = White

1 Mei – 14 Mei = Blue

15 Mei – 24 Mei = Gold

25 Mei – 3 Juni = Cream

4 Juni – 13 Juni = Grey

14 Juni – 23 Juni = Maroon

24 Juni = Grey

25 Juni – 4 Juli = Red

5 Juli – 14 Juli = Orange

15 Juli – 25 Juli = Yellow

26 Juli – 4 Agustus = Pink

5 Agustus – 13 Agustus = Blue

14 Agustus – 23 Agustus = Green

24 Agustus – 2 September = Brown

3 September – 12 September = Aqua

13 September – 22 September = Lime

23 September = Olive

24 Spetember – 3 Oktober = Purple

4 Oktober – 13 Oktober = Navy

14 Oktober – 23 Oktober = Silver

24 Oktober – 11 November = White

12 November – 21 November = Gold

22 November – 1 Deember = Cream

2 Desember – 11 Desember = Grey

12 Desember – 21 Desember = Maroon

22 Desember = Teal


RED Peribadi yang menyenangkan dan mudah menyayangi, fresh, riang, namun mudah sekali moody. Mudah bergaul, baik hati, lembut, bisa menerima dan mencintai pasangan apa adanya. Karakter yang mudah diajak bicara dan membuat kita merasa nyaman disisinya.

Orange Peribadi yang bertanggung jawab terhadap diri sendiri, tahu bagaimana memperlakukan orang lain, memiliki tujuan dan bekerja keras untuk meraihnya, bahkan tak segan bersaing untuk meraih tujuannya. Sahabat dan teman adalah sesuatu yang sangat penting baginya, menghargai apa yang dia miliki meskipun cenderung bereaksi berlebihan dengan rasa sensitifnya.

Yellow Peribadi yang manis dan inosen, dipercaya banyak orang serta memiliki jiwa kepemimpinan dalam sebuah hubungan. Mampu membuat keputusan dan menentukan pilihan yang tepat di waktu yang tepat. Selalu memimpikan hubungan yang romantis.

Blue Minder terhadap diri sendiri dan bisa jadi sangat pemilih. Peribadi yang artistik, imaginatif dan mudah jatuh cinta, namun sering membiarkan cintanya berlalu dengan mencintai rasionya bukan mengandalkan hati dan rasanya dalam berhubungan.

Pink Selalu mencuba yang terbaik bagi dirinya, ringan tangan, peduli dengan orang lain, namun tak mudah merasa puas. Orang yang terhahir dengan nuansa pink ini cenderung memiliki pribadi negatif dan selalu berangan-angan memiliki cinta romantis seperti dalam dongeng.

Green Mudah adaptasi dan bergaul dengan orang baru. Bukan peribadi yang pemalu, namun terkadang ucapannya bisa melukai hati orang lain. Suka sekali diperhatikan dan disayang kekasihnya, meskipun banyak individu yang terlahir dengan aura warna hijau ini memilih tetap single dan menunggu orang yang tepat.

Brown Aktif dan sportif, sukar didekati namun mudah jatuh cinta. Mudah menyerah saat menemukan kesulitan

Aqua Perasaannya mudah berubah, penyendiri dan suka traveling. Jujur namun mudah percaya dan mendengarkan orang lain. Sulit menemukan cintanya dan mudah tersesat dalam liku percintaan, bahkan kadang merasa sakit dengan cintanya.

Lime Tenang tapi mudah stress, pencemburu namun dan mudah mengeluh bahkan dengan hal sepele. Tidak mudah terpaku dengan satu hal, memiliki kepribadian yang bisa diandalkan dan dipercaya setiap orang.

Black Seorang penantang dan pemberani, namun cenderung tak suka perubahan dalam hidup. Teguh pendirian, saat membuat keputusan tak akan merubahnya untuk waktu yang lama. Kehidupan cintanya penuh tantangan dan berbeda.

Purple Misterius, peduli dengan orang lain, dan mudah tertarik dengan sesuatu. Hari-harimu bisa menyedihkan dan menyenangkan tergantung dengan suasana hatimu. Sosok pribadi yang populer diantara teman-temannya, namun mudah bertindak bodoh dan mudah sekali lupa.

Navy Menarik dan begitu mencintai hidup. Memiliki perasaan yang kuat pada sesuatu. Mudah sekali goyah dan sulit memaafkan jika marah pada seseorang.

Olive Hangat dan ceria. Mudah bergaul dan beradaptasi dengan teman-teman dan keluarga. Tak suka kekerasan dan tahu apa yang benar, baik hati, periang dan tak suka iri hati pada orang lain.

Silver Imajinatif dan menyenangkan. Suka mencoba hal-hal baru, suka menantang diri sendiri dan cepat belajar akan sesuatu. Pribadi yang mudah diajak bicara dan penuh dengan nasihat-nasihat baik. Dalam hubungan persahabatan, tak mudah percaya pada seseorang, namun saat menemukan seseorang yang tepat dalam hidupnya ia akan mempercayai mereka selamanya.

Gold Tahu yang benar dan salah. Ceria, menyenangkan, ramah dan supel. Sulit menemukan orang seseorang sesuai keinginannya, namun saat menemukan orang yang tepat, ia tak akan bisa jatuh cinta lagi dalam waktu yang lama

Cream Suka bersaing dan sportif. Tidak suka kehilangan dan selalu ceria. Terpercaya, ramah, supel dan pribadi yang menyenangkan. Cenderung berhati-hati dengan cinta, tak mudah jatuh cinta, namun tak akan melepaskan kekasihnya jika telah menemukan orang yang tepat.

Grey Menarik dan aktif. Tak pernah menyembuyikan perasaannya dan selalu mengutarakan apa yang ada dalam hatinya, namun terkadang keluar sisi egois-nya. Selalu ingin diperhatikan dan tak suka diperlakukan tak adil. Bisa membuat orang lain bahagia, tau apa yang diucapkan pada momen di tepat, dan memiliki selera humor.

Maroon Cerdas dan tahu apa yang benar. Suka bertindak dengan caranya sendiri tanpa memikirkan perasaan orang lain (cuek), bahkan terkadang tindakannya menimbulkan masalah. Bisa sangat sabar saat cinta datang menjemputnya, sekali menemukan orang yang tepat, sulit sekali menemukan cinta yang lain.

Teal Sangat memanjakan dan memperhatikan penampilan, memiliki selera tinggi dalam menilai suatu hubungan cinta. Penuh dengan ide-ide cemerlang dan jarang sekali salah dalam membuat keputusan. Cenderung suka menjadi panutan dan mudah bergaul dengan orang baru. (rexanne/rit)

Simbol2 Warna

Sebagai bagian dari elemen logo, warna memegang peran sebagai sarana untuk lebih mempertegas dan memperkuat kesan atau tujuan dari logo tersebut. Dalam perencanaan corporate identity, warna mempunyai fungsi untuk memperkuat aspek identitas. Lebih lanjut dikatakan oleh Henry Dreyfuss, bahwa warna digunakan dalam simbol-simbol grafis untuk mempertegas maksud dari simbol-simbol tersebut *. Sebagai contoh adalah penggunaan warna merah pada segitiga pengaman, warna-warna yang digunakan untuk traffic light merah untuk berhenti, kuning untuk bersiap-siap dan hijau untuk jalan. Dari contoh tersebut ternyata pengaruh warna mampu memberikan impresi yang cepat dan kuat.

Kemampuan warna menciptakan impresi, mampu menimbulkan efek-efek tertentu. Secara psikologis diuraikan oleh J. Linschoten dan Drs. Mansyur tentang warna sbb: Warna-warna itu bukanlah suatu gejala yang hanya dapat diamati saja, warna itu mempengaruhi kelakuan, memegang peranan penting dalam penilaian estetis dan turut menentukan suka tidaknya kita akan bermacam-macam benda. **

Dari pemahaman diatas dapat dijelaskan bahwa warna, selain hanya dapat dilihat dengan mata ternyata mampu mempengaruhi perilaku seseorang, mempengaruhi penilaian estetis dan turut menentukan suka tidaknya seseorang pada suatu benda. Berikut kami sajikan potensi karakter warna yang mampu memberikan kesan pada seseorang sbb:

  1. Hitam, sebagai warna yang tertua (gelap) dengan sendirinya menjadi lambang untuk sifat gulita dan kegelapan (juga dalam hal emosi).
  2. Putih, sebagai warna yang paling terang, melambangkan cahaya, kesulitan dsb.
  3. Abu-abu, merupakan warna yang paling netral dengan tidak adanya sifat atau kehidupan spesifik.
  4. Merah, bersifat menaklukkan, ekspansif (meluas), dominan (berkuasa), aktif dan vital (hidup).
  5. Kuning, dengan sinarnya yang bersifat kurang dalam, merupakan wakil dari hal-hal atau benda yang bersifat cahaya, momentum dan mengesankan sesuatu.
  6. Biru, sebagai warna yang menimbulkan kesan dalamnya sesuatu (dediepte), sifat yang tak terhingga dan transenden, disamping itu memiliki sifat tantangan.
  7. Hijau, mempunyai sifat keseimbangan dan selaras, membangkitkan ketenangan dan tempat mengumpulkan daya-daya baru.
p/s: so how yours???leave ur comments here...heee

Sunday, February 7, 2010

My LoVeLy Mum & DaD




How do I get through one night without you
If I had to live without you
What kind of life would that be
Oh I, I need you in my arms
Need you to hold
You're my world, my heart, my soul

If you ever leave
Baby you would take away everything good in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

Without you, there'd be no sun in my sky
There would be no love in my life
There'd be no world left for me
And I, oh Baby, I don't know what I would do
I'd be lost if I lost you
I
f you ever leave
Baby you would take away everything real in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

Please tell me baby
How do I go on

If you ever leave
Baby you would take away everything
Need you with me
Baby don't you know that you're everything good in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

how do I live without you
how do I live without you baby
how do I live....

By: LeAnn Rimes~How Do I Live WitHout U...

~k . a .w . a. n~

hargailah sebuah persahabatan krn disebaliknya trsimpul segala-galanya....


satu-satunya cara kita mmperolehi ksih syg ialah jgn mnuntut agar kita dicintai, tp mulailah mmberi ksih syg kpd org lain tnpa mnghrpkan blsn...~Dale Carnagie

org yg mnunjukkn kebaikan kpd anda adalh sahabat yg baik, dan org yg mnunjukkn kesalahan kpd anda adalh sahabat yg pling baik..~Hukamak


ingtlah salah kita pd org dan lupakanlah salah org pd kita..ingtlah jasa org pd kita dan lupakanlah jasa kita pd org...
sebaik-baik sahabat itu adalah org yg x pernah berubah meskipun zaman berubah ubah..

sahabat yg baik adalh yg sering berjln dgnku dan mnjaga nama baikku ketika aku hidup dan slpas aku mati..aku selalu brharap mndapatkan sahabat sejati yg x luntur baik dlm suka atau duka..jika itu aku dptkan,aku brjanji akn selalu setia pdnya.





ni mmber2 aku skuad 2...bln 6 ni nak tauliah..




ni mase latihan kawad..sungguh panas time 2...tp kuatkn smgt..




ni time latihan lasak kat PGA kulim...pikul bag pack naik turun bukit..




ni mase wat lawatan kat jeti tanjung puteri..teruja tul dpt naik bot ronda pdrm




ngn zak,kak nad n anis..seberang jmbtn 2 oversea taw..singapura




ni wat training survival kat kompleks renang MPJB..




b4 gerak blik nilai..




KAPC siri 2





break1 dulu..




ngn kak dian yg sgt sporting..cyg kak dian...




skema nye brdiri tegak cm2...hehehe..aku pling rendah???




senior skuad 1